Zwroty i wymiany

1. Podstawa Prawna i Termin

  • Prawo do odstąpienia: Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa bez podawania przyczyny.

  • Termin: Termin na odstąpienie od umowy wynosi 14 dni kalendarzowych.

  • Obliczenie terminu: Bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba (inna niż przewoźnik) weszła w posiadanie rzeczy (tj. odebrała przesyłkę).

  • Wystarczy wysłać oświadczenie: Aby zachować termin, wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.

2. Forma Oświadczenia

  • Wymagany sposób: Oświadczenie o odstąpieniu musi być wyraźne. Można je złożyć na przykład:

    • W formie pisemnej (listem wysłanym pocztą).

    • Drogą elektroniczną (e-mail, formularz dostępny na stronie).

  • Formularz: Sprzedawca ma obowiązek na prośbę kupującego udostępnić wzór formularza odstąpienia od umowy 

3. Obowiązki Konsumenta (Zwrot Towaru)

  • Termin zwrotu: Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.

  • Koszty zwrotu: Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, .

  • Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości: Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Produkty zakupione należy odsyłać na : Winnica Czarnoleska  ul:Leszczynowa 27 63-421 Czarnylas, lub opcjonalnie na adres przez nas podany. w oświadczeniu 

4. Obowiązki Sprzedawcy (Zwrot Płatności)

  • Termin zwrotu pieniędzy: Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi dokonane przez niego płatności.

  • Sposób zwrotu: Zwrotu płatności dokonuje się przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  • Wstrzymanie zwrotu: Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

5. Wyjątki

  • Rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

  • Usługi, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.

  • Jeśli przedmiot znajdował się w oryginalnym opakowaniu a ono zostało uszkodzone, rozpakowanie